Alma - Presentation av Krypet

Hej igen!
Den här gången tänkte jag skriva om min andra pålle, Krypet.

Kryptonit Mo, som till vardags brukar gå under namnet Krypet, är min lilla gotlandskille. Han föddes i Växjö, på Stuteriet Mo. Som ung tävlade han trav, och jag tror det gick ganska bra för honom :) Han tycker det är väldigt roligt med körning, och är väldigt mjuk och fin i munnen när man kör. Själv har jag bara kört honom två gånger, då vi inte har någon bra sele.

Här är ett gammalt tävlingsresultat jag hittat:

Nu mer går han mest som ridhäst, vilket han har blivit ganska duktig på. Men vi tricktränar även, och det verkar han tycka är kul. Särskilt om han får godis! När vi rider så är det oftast uteritter, men såklart hoppar vi och rider dressyr också. Krypet är inte sådär jätteduktig på hoppning, men det går :) Det högsta jag har hoppat med honom är ca 60 cm.

I övrigt är han en väldigt go häst, som aldrig med mening skulle skada någon.

Kryptonit Mo
f: 1996
u: Milla 3419
e: Major G 418

Krypet och jag.




Haha, busen kliade sig på mig ^^


/Alma Nilsson
http://dayviews.com/shetland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0