Dagens (två) ridpass!

I förmiddags gick jag ut i hagen och fixade med Stelke och knöt ihop grimskaftet till ett par tyglar i grimman, jag satt upp och skrittade runt i hagen, shit vad duktig han är alltså! :o Lyssnade till mina hjälper såsom vikten och skänklarna, använde även rösten och en kvist att trycka lite på halsen med åt de håll han skulle ut och han lyssnade direkt, plutthest :')
Sen senare, efter maten sadlade och tränsade jag och mamma varsin häst och red iväg, hon på Eddi och jag på Stelke. vi red längst bygatan först och sen över vägen in på Sörby. Där fortsatte vi att rida en bit och svängde in på skoterleden sen och red hemåt. Jag red på långa tyglar hela tiden och bara slappade runt ;) GUD VILKEN MYSIG OCH BÄST HÄST VI HAR LÅNAT! 3lskar heszten c:
Sen när vi kom hem in på gården igen var mina kusiner där, från Örebro, Vi visste ju att dom skulle komma idag, men vi trodde att dom skulle komma mycket senare, så vi typ "Va? Är ni reeeeeeeedan här? :o" Fjanten Eddi ville inte gå in i hagen igen, så jag red före men så fort vi kommit in i hagen började Stelke att krångla och förstökte vända på sig, så jag satt av och ledde honom, då är han skiiiiiiiiitsnäll :D
Vi får se vad vi gör med hästarna imorgon, jag rider förmodligen barbacka i hagen igen, eller om min äldsta kusin Thea (11 år) vill testa Stelke :)
Hare gööööött!
// Johannappersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0