Första inlägget, Presentation!

Hejsan hoppsan, Johanna här! :)
Hade tänkt skriva en liten presentation här av mig själv, Matilda för så klart skriva om sig själv sen ;)
Det kommer endast text här, inga bilder då jag nyss fick en ny dator, utan bilder, haha ;)
Tänker satsa stoooort på den här bloggen faktiskt :))
P R E S E N T A T I O N A V J O H A N N A P E R S S O N !

Jag heter då Johanna Persson, Även "känd" som N-allehPuh (tidigare Onormaltbarn) på Dayviews som Bilddagboken numera heter. Jag är 12 år och bor i Järvsö, och har på senare tid intresserat mig av travsporten, sproten som ger allt!

Adrenalin, Vänskap och Tillit.
Nu tycker säckert säkern någon "men det får man ju igenom ridningen också" , och jovisst, det får man då jag själv red väldigt länge tidigare. Men travet är annorlunda på något vis. I ridningen sitter man på hästen och kan ge minimala hjälper med skänklarna osv, i trav sitter man bakom hästen och har endast tömmarna och måste vara otroligt tydlig. Har ni någonsin varit på en travtävling? Om inte, gör det. Det är en sådan otrolig känsla och spänning i luften, och hästarna ger verkligen allt dom har. Jag kan hålla med om att vissa kuskar kan köra sönder hästar och vara för hårdhänta, men det finns m å n g a kuskar som tar en sådan otrolig hand om hästarna och verkligen lyssnar på hästen, t.ex Jan-Olov Persson, han är en sådan underbar person när det gäller trav.
Jag går på travskola på Bollnästravet och min favorithäst där heter Rasmus B, jag tar en bild från min dv och lägger upp här, fast ni kan ju skita i den dåliga kvaliten ;)
sötrasse<3 (extra kul att det är en mobilbild också)
Människan i bakgrunden som ser ut som en sumobrottare är våran "instruktör" Anna, hon är jättesnäll och jättemysig! :D
Varje tisdag är vi där, ca två timmar på kvällen, så uppdateringen av det kommer oftast på onsdagskvällar :)
Jag är då 12 år och är ganska lång, 1.61, precis som min mamma, haha ;D Jag har blondt hår och hål i mina cååla öron, heh, liteonödiginformationsådärja.
hEJjAGhETERjOHANNA :3
Där uppe på bilden är jaag :DD
tillsammans med min mamma äger vi en häst, Björs Elden;
Bara för att min älskling äger på att hoppa ♥han är helt underbar och kan inte beskrivas med  ord, min lilla skuttponni <3
inom familjen bor två hundar och en katt, Hund nr. 1; Pärhansbodarnas Dvalin "Oskar", Petit basset griffon vendeen, vit med ljusbruna "fläckar"
Hund nr. 2; Precius Friend Rigoletto "Zigge", Labrador Retriver, svart
Katt; Puffen, bondkatt(?)
Häst: Björs Elden "Eddi", Nordsvensk Travare, Mörkbrun m. bläs
Sådär, det var väl allt för mig för stunden, hejdå, ta hand om er! :)
// J o h a n n a P e r s s o n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0