Presentation - Matilda

Jag heter Matilda Persson är 14 år och bor på en bondgård utanför Hudiksvall. 
2007 hamnade jag i rullstol pga min sjukdom. Dock har inte det hindrat mig från att hålla mig borta från stallet och fortsätta med mitt största intresse, hästar.
En gång i veckan är jag på Hagmyrens travskola i ca två timmar för att ha kurs. Just nu går jag en så kallad guld kurs. I vintras tog jag min licens, så hoppas på att det blir lite lopp i sommar :D
När jag inte är i stallet så brukar jag fota, träna med getterna, sitta vid datan eller läsa ^^
Så häär ser jag ut :3


Jag har ett gotlandruss på 17 år vid namn Skogsdala Bella som jag kör och tränar här hemma. Henne skulle jag beskriva som världens goaste ponny som alltid finns till att hjälpa mig när det skulle behövas. Hon har lärt sig att anpassar sig efter mig, och så många roliga stunder man haft med den ponnyn går inte att beskriva. Just nu tränar vi till hästrally som är om ca en månad (: 
Jag och Bella :)
 Bella och jag :3

I måndags hämtade vi hem en till gotlandruss, Linnson. Han är en hings på tre år och ska bli min tävlings ponny.Så i sommar så vi träna, båda han och jag, på banan och lite överallt här i skogen. Så hoppas vi på några starter i slutet på sommaren/hösten :) 
Linnson och jag :)
 

Andra djur som finns på gården är tre hundar, tre getter, en katt, en fågel, ca 40 kor, en nordsvensk och en kanin :)

För er som har bilddagboken, eller Dayviews som det nu heter, så är jag skogsrusset därifrån. Har även en annan blogg www.skogsrusset.soclog.se

/ Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0