Alma - Presentation

Hej, Alma Nilsson heter jag som har suttit och skrivit det här.
Jag bor i Lidköping, och min bästa vän är faktiskt Johanna, som driver den här underbara bloggen tillsammans med Matilda! Nu hade jag tänkt skriva lite om min första pålle :)

Zantana, mest kallad Zanta, är min lilla shetlandsponny som jag fick i augusti 2009. Då var jag 10 år och kunde inte alls mycket om varken hästar eller ridning. Och Zanta var ju inte precis den bästa nybörjanponnyn. Rätt som det var kunde hon få för sig att bocka, stegra, eller t.o.m bara dra i väg. Hon bet och nafsade, men jag älskade henne över allt annat! Hon var då RIKTIGT överviktig!

Vintern 2009/2010 körde vi mycket släde med henne! Jag och pappa brukade göra det, jättemysigt verkligen :) Och sommaren 2010 körde vi henne även mycket med sulkyn.

I april 2010 flyttade vi hem Zanta till våran nya gård, där hon trivs mycket bättre. Då hade jag även fått min andra ponny, som jag inte kommer berätta mer om nu. Jag red henne inte särskilt mycket då eftersom jag var lite för lång, utan jag tränade henne mest från marken eller red ut korta barbackaturer. Jag körde henne även.

Nu i augusti 2011 så har hon förändrats så otroligt mycket... Hon har näästan slutat bitas (endast óm hon känner sig stressad/trängd eller om man håller i godis, haha). Vi kämpar på för att hon ska gå ner ytterligare lite i vikt, trots att hon gått ner ungefär 60 kg! Vi kör, tricktränar och ibland rider vi lite också :) Då är det ju förståss mest barbacka, men hon tycker det är riktigt kul att bara rejsa ute på fälten! 

Zantana
f: 1995
u: Samantha
e: Nalle Puh

Här år vi 2009, några dagar efter jag fått hem henne:


Och här är vi för bara någon dag sedan:



/Alma Nilsson
http://dayviews.com/shetland

Kommentarer
Postat av: Emmy

jättefin blogg! :) söt shettis!

2011-08-07 @ 12:08:07
URL: http://luckyrider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0