Träning,träning och åter träning

Idag har Linnson stått här på gården i en vecka och idag var det dags för han att komma ut på sin första körtur här hemma!
Under själv köruten gick allt bra, och oj så han kan springa O.o Jag som är van vid Bella blev då överaskad när jag fattade ett ett russ faktiskt kan springa, istället för att gå och jogga hela tiden xd
Tränade mycket på att han skulle lyssna på vad jag sa åt han att göra, såsom att stå still, jogga, öka, springa, sakta av, stanna, lägga volter och gå slalom.
Funkade riktigt bra, förra ägarna har gjort ett bra jobb med han :D

Problemet med Linnson är att han inte gillar rullstolen så mycket, vilket blir ett ganska stort problem eftersom jag alltid behöver den. Han har under veckan både sparkat och stegrat mot mig, och försöka bita mig. Medans han är sneell hest när pappa hållet på med han ._. Men ska försöka vänja han, så får vi se hur det går senare ^^

När vi tampas klart med lill killen så hämtade jag Bella i hagen, selade på trillan och lunkade iväg. 
Större delar av turen låg jag ner i vagen och bara njöt av turen. Sen tränade vi lite till hästrally också. Gick över broar, tränade i skogen, efter vägen, bland husen och så vidare.
Bella var lugn och gick och halv sov hela vägen.. som vanligt  :3

/ M A T I L D A    P E R S S O N


Kommentarer
Postat av: NellieB

sv. Tack va snäll du e.

Jag ser själv inte att tränset är sett.



Titta på bilden från igår..på den mörk bruna hästen.

Bild 1 och 2?

2011-06-06 @ 20:50:12
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0